maandag 6 juni 2011

Lifestyleweek Amsterdam

Afgelopen week ben ik maandag en woensdag naar Amsterdam geweest voor de laatste lifestyleweek van dit schooljaar. Helaas zat Berlijn er niet in! In Amsterdam heb ik wel erg naar mijn zin gehad, het weer was heerlijk en ik was in goed gezelschap. Samen met Suzan Bartels heb ik ontzettend veel inspirerende dingen gezien en beleefd.

Tijdens de wandeling door Amsterdam viel mij vooral op dat de mentaliteit in Amsterdam heel anders is dan in Brabant, in Amsterdam 'kan' meer, je wordt niet raar aangekeken als je er iets aparter bijloopt. Ik denk dat dit een goede invloed heeft op creativieit en inspiratie.
Ook de winkels inspireerden mij, en dan met name de vintagewinkels die net buiten het stadscentrum vallen. De winkels uit de kalverstraat zitten overal in Nederland, maar voor de apartere winkeltjes moet je de kleine straatjes opzoeken, en dat is wat we ook gedaan hebben.
Omdat het erg warm was, besloten we een boottochtje te doen in een open bootje, dat was heerlijk! Omdat ik Amsterdam zo eens van een andere kant zag, werkte dit ook erg inspirerend. Ik heb prachtige gebouwen en architectuur gezien die ik anders niet gezien zou hebben, zo heb ik ontspanning gecombineerd met de opdracht.

Woensdag hebben we het tropenmuseum bezocht en ik moet zeggen dat het mij tegenviel. De tentoonstelling sprak mij niet aan, ik hou meer van een interactieve tentoonstelling en dat was hier erg minimaal. Hoewel ik vooraf verwachtte hier veel inspiratie op te doen, viel dit achteraf tegen. Ik ben het meest geinspireerd geraakt door de stad zelf, de mooie gebouwen, de mensen.

In de toekomst wil ik meer steden bezoeken om inspiratie op te doen en andere culturen te leren kennen. Gelukkig ga ik binnekort naar Parijs en wil dan zeker naar palais du tokyo, een cool museum. Daarnaast wil ik meer naar beurzen die aansluiten bij de sectoren van lifestyle. Beurzen zoals de dutch design week spreken mij erg aan.
Ik hoop snel weer een keer naar Berlijn te gaan want dat vind ik echt een inspirerende stad, ik vond het erg jammer dat ik er niet bij kon zijn. Wat mij echt helemaal geweldig lijkt, is inspiratie opdoen in New York, dat wil ik zeker nog eens doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten